Strona główna
FORUM
.:: Sprzęt komputerowy ::.
Sklepy
Komisy
Notebooki
Serwisy
.:: Usługi komputerowe ::.
Sieci komputerowe
Oprogramowanie
Grafika komputerowa
.:: Internet ::.
Dostawcy (providerzy)
Wykonawstwo stron WWW
Hosting
Kafejki
|
|
Multimedia S.A.
Multimedia Polska odział Rzeszów
Multimedia Polska jest jednym z czołowych polskich dostawców usługi Triple Play, łączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp do internetu i telefonię stacjonarną. Jest także pierwszym operatorem w kraju, który wprowadził cyfrową telewizję kablową w wysokiej rozdzielczości (HDTV) z sygnałem komunikacji zwrotnej.
13 listopada 2006 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Oferta akcji Multimedia Polska SA była największą prywatną ofertą w historii warszawskiej giełdy, a jednocześnie największą pod względem wartości w 2006 r. - wyniosła łącznie 804 mln złotych. Pozyskane środki (ok. 250 mln zł. pomniejszone o koszty związane z przygotowaniem oferty publicznej) spółka przeznaczy na spłatę zadłużenia, inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieci kablowej, a także konsolidację rynku operatorów sieci kablowej.
Firma działa w całej Polsce w ponad 1,6 tys. miejscowościach.
Z usług Multimedia Polska korzystało 31 marca 2007 r. łącznie 602 tys. klientów, z czego blisko 169 tys. było użytkownikami co najmniej dwóch usług (spośród telewizji, internetu i telefonu), a blisko 36,6 tys. to abonenci usługi Triple Play (wszystkie trzy usługi łącznie).
Spółka jest znana w Polsce jako jeden z operatorów, który jako pierwszy wprowadza na rynek nowe i innowacyjne produkty oraz usługi. Firma jako pierwsza w kraju wprowadziła na wiosnę 2006 r. telewizję cyfrową dla klientów telefonicznych (IP TV). Jako jedna z pierwszych zaoferowała usługi pakietowe Triple Play, cyfrowe usługi telefoniczne (VoIP) dla abonentów sieci kablowej, a także szerokopasmowy dostęp do internetu. Także jako pierwszy operator w kraju Multimedia Polska, w maju 2007 r., wprowadziła cyfrową telewizję kablową w wysokiej rozdzielczości (HDTV) z kanałem komunikacji zwrotnej.
Istotnym elementem przewagi Spółki nad konkurencją jest największa spośród polskich operatorów telewizji kablowej - ogólnopolska sieć szkieletowa, gotowa do wdrożenia telewizji cyfrowej. Sieć posiada ponad 80 punktów styku z sieciami innych operatorów m.in. TP i operatorów komórkowych. Ponadto, Multimedia Polska jako jedyny operator telewizji kablowej w Polsce świadczy usługi zarówno za pośrednictwem sieci kablowych jak i klasycznych sieci telefonicznych PSTN.
Plany rozwojowe Multimedia Polska zakładają m.in. dalsze zwiększanie liczby klientów korzystających z usług pakietowych Double Play i Triple Play, a co za tym idzie wzrostu średniego przychodu na abonenta. Firma wprowadza telewizję cyfrową dla abonentów kablowych, a co za tym idzie dodatkowe usługi, m.in. wideo na żądanie. Istotnym elementem strategicznym firmy jest dalsza konsolidacja rozdrobnionego rynku operatorów kablowych.
Według zaudytowanych, skonsolidowanych danych finansowych sporządzonych wg MSSF, w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2006 przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły 377,3 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA (zysk operacyjny przed amortyzacją, odsetkami i opodatkowaniem skorygowany o jednorazowe zdarzenia) 182,6 mln zł. Zysk netto firmy za 2006 wyniósł 98,6 mln zł. Natomiast w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2007 r., według nieaudytowanych, skonsolidowanych danych finansowych sporządzonych wg MSSF, przychody Grupy wyniosły blisko 100,0 mln zł, skorygowany zysk EBITDA 49,5 mln zł, a zysk netto za pierwszy kwartał 2007 r. wyniósł 16,5 mln zł.
|
|